Inspiracje i ciekawostki

Dobrej nocy! Kilka słów o wieczornych rytuałach.

Na rynku regularnie pojawiają się produkty, które zostają okrzyknięte „kosmetycznym must have”. Rzuciliśmy okiem na listę kosmetycznych odkryć i jesteśmy przekonani, że brakuje na niej rytuału, który jest wart więcej, niż kremy z najwyższej półki. Sen, bo o nim mowa, to prawdziwy pielęgnacyjny hit. Nie mamy na myśli tylko i wyłącznie dobrego samopoczucia, które przejawia się później szerokim uśmiechem i błyskiem w oku. Sen to niezbędny element troski o nasz organizm i najprostszy sposób, żeby o siebie zadbać. 

 

Akcja: regeneracja

Nasz organizm podczas snu wcale nie odpoczywa. Brzmi ironicznie? Już tłumaczymy. Cykl dobowy człowieka został zaprojektowany w taki sposób, aby nasze ciało miało czas na ważne procesy. Usuwanie toksyn, produkcja melatoniny i kolagenu, przebieg intensywnego procesu antyoksydacyjnego – nasz organizm ma długą listę zadań do wykonania, warto dać mu czas i przestrzeń, żeby zdążył je odhaczyć. 

Nie bez znaczenia jest fakt o której godzinie kładziemy się spać. To właśnie między godziną 23:00 a 3:00 w nocy w naszym ciele zachodzą ważne procesy. W tym czasie w komórkach zachodzą procesy regeneracyjne, mięśnie rozluźniają się oraz uwalnia się hormon odpowiedzialny za odnowę naskórka. Może zamiast wizyty u kosmetyczki warto zaplanować czas na sen? 

Senne rytuały pielęgnacyjne

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie odpisywał na maile w łóżku. Takie praktyki to dokładne zaprzeczenie tego, czego potrzebuje nasz organizm. Niebieskie światło, które jest wytwarzane przez urządzenia elektroniczne, utrudnia produkcję melatoniny w organizmie. Scrollowanie przed snem to wysyłanie jasnego sygnału do organizmu, że jeszcze nie czas na odpoczynek. Musi czuć się nieco skonsternowany, gdy układamy się do snu kilka minut później. 

Jak przygotować skórę do odpoczynku? Zdecydowanie rekomendujemy dokładny demakijaż. To kluczowy czynnik w walce o zadbaną cerę oraz obowiązkowy element, który pomaga skórze wchłonąć dobroczynne składniki z kremów, które nakładamy przed snem. Aby wyciszyć organizm warto także stworzyć własne rytuały. Jednym z naszych ulubionych jest automasaż jadeitową płytką. To skuteczny sposób na relaks po długim dniu i moment na wyrównanie oddechu. Dodatkowo masaż płytką gua sha poprawia owal twarzy i elastyczność skóry. Regularne używanie płytki działa przeciwzmarszczkowo, ujędrniająco i przywraca skórze blask. Bez wątpienia efekty wieczornego rytuału będzie widać za dnia! 

 

Zoom na otoczenie 

Nie bez znaczenia jest miejsce, w którym wypoczywamy. Przyjemne materiały, odpowiednio dobrana poduszka, wygodny materac – to detale, których nie warto pomijać. Bogata oferta produktów na rynku pozwala znaleźć rozwiązanie, które pomoże nam się zrelaksować. Warto zwrócić uwagę na propozycje polskiej marki berke., która zgodnie z zasadami zrównoważonego projektowania tworzy meble w zgodzie z naturą. 

Wskazane jest również przeanalizowanie sypialnianego otoczenia – zadbaj o właściwą wentylację otoczenia i wyeliminowanie światła oraz hałasów. Tego typu detale mają ogromny wpływ na jakość wypoczynku. 

Zdarza się, że w pogoni za nowościami zapominamy o prostych rozwiązaniach, jakie oferuje nam natura. Godziny spędzone w łóżku to nie fanaberia, ale podstawowa potrzeba naszego organizmu. Szybko może się okazać, że niezarywanie nocy przyniesie naszemu ciału więcej korzyści, niż godziny spędzone u fizjoterapeuty i na lekcjach jogi. Szkoda by było nie sprawdzić, prawda?