Regulamin kart podarunkowych

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Definicje:
    a) Karta podarunkowa – bon towarowy wydany na okaziciela, uprawniający Użytkownika do jednokrotnego lub wielokrotnego dokonywania zakupów w Sklepie w zakresie ustalonego limitu kwotowego Karty;
    b) Wydawca – POLEMIKA AGNIESZKA LEŚNIAK z siedzibą w Rawiczu (adres siedziby: ul. 17 Stycznia 43, 63-900 Rawicz); NIP: 9291709416; REGON: 301331327, adres poczty elektronicznej: sklep@polemika.pl oraz numer telefonu kontaktowego: 690970600;
    c) Użytkownik – każdorazowy pełnoletni posiadacz i okaziciel Karty podarunkowej;
    d) Sklep – Sklep Internetowy Wydawcy dostępny pod adresem: www.polemika.com.pl;
    e) Produkt – dostępny w Sklepie Internetowym towar będący przedmiotem umowy sprzedaży;
    f) Konsument – w myśl art. 22 (1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Klient, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy sprzedaży niemające dla nich charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności gospodarczych, udostępnionych na podstawie przepisów o CEIDG (kod PKD);
    g) Przedsiębiorca – w myśl art. 43 (1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Użytkownik, który jako osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;h) Nabywca – osoba fizyczna (Konsument w myśl art. 22 (1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, jak i jak i przedsiębiorca w myśl art. 43 (1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która w Sklepie otrzymała od Wydawcy Kartę, w zamian za przekazanie środków pieniężnych;

§ 2.Sposoby nabycia, płatności i wydanie Karty podarunkowej Polemika

  1. Karta może zostać nabyta za pośrednictwem Sklepu w formie elektronicznej
  2. Nabywca ma możliwość zakupu Karty o następujących wartościach nominalnych: 100 zł, 200 zł, 300 zł. Płatność następuje tylko w walucie polskiej.
  3. Karta zostaje przekazana Nabywcy przez Wydawcę po wpłacie środków pieniężnych w wysokości odpowiadającej jednej z wartości nominalnych. Płatność za Kartę nie może być dokonana przy pomocy innej Karty podarunkowej.
  4. Karta zostaje przekazana Nabywcy przez Wydawcę za pośrednictwem skrzynki pocztowej, na wskazany podczas zakupu Karty adres e-mail.
  5. Karta nie jest elektroniczną kartą płatniczą, ani elektronicznym instrumentem płatniczym w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa.
  6. Wydanie Karty Użytkownikowi nie stanowi sprzedaży opodatkowanej podatkiem od towarów i usług w rozumieniu odpowiednich przepisów podatkowych. Użytkownik, na żądanie zgłoszone Wydawcy najpóźniej w momencie wydawania Karty, ma prawo, na dowód dokonania wpłaty Wydawcy środków pieniężnych, otrzymać od Wydawcy jedynie pisemne pokwitowanie niestanowiące paragonu fiskalnego ani faktury VAT.
  7. Karta umożliwia jej Użytkownikowi zakup każdego Produktu dostępnego w Sklepie.

§ 3. Termin ważności i zasady użytkowania Karty

  1. Termin ważności Karty wynosi 12 miesięcy począwszy od dnia jej wydania Nabywcy i liczony jest na koniec miesiąca kalendarzowego.
  2. Użytkownik może korzystać z Karty w okresie jej ważności i do wykorzystania całości środków pieniężnych.
  3. Termin ważności umieszczony jest na przekazanej Karcie. Data ważności danej Karty jest możliwa do sprawdzenia przez Użytkownika Karty za pośrednictwem wiadomości skierowanej na adres sklep@polemika.com.pl lub za pomocą telefonu kontaktowego: 690970600.
  4. Kwota środków pozostałych w ramach danej Karty jest możliwa do sprawdzenia przez Użytkownika Karty za pośrednictwem wiadomości skierowanej na adres sklep@polemika.com.pl lub za pomocą telefonu kontaktowego: 690970600.
  5. Karta podarunkowa nie podlega wymianie na środki pieniężne.
  6. Karta podarunkowa jest kartą na okaziciela i może być w dowolnym momencie przekazana drugiej osobie, która od chwili jej przekazania staje się jej Użytkownikiem. Jedną Kartę może użytkować dowolna ilość osób.
  7. Użytkownik przy zakupie Produktu może łączyć korzystanie z Karty z innymi sposobami płatności dostępnymi w Sklepie.
  8. W przypadku gdy cena zakupionego przez Użytkownika Produktu jest wyższa niż kwota środków pieniężnych na Karcie Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty różnicy ceny.
  9. Jeśli wartość zamówienia jest niższa niż wartość karty, niewykorzystane środki nie przepadają. Można je wykorzystać przy kolejnych zakupach po uprzednim kontakcie e-mail pod adresem sklep@polemika.com.pl
  10. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za Karty, które zostały uszkodzone lub utracone po ich wydaniu. Karta nie podlega odtworzeniu.
  11. Karta podarunkowa po upływie terminu jej ważności lub po wyczerpaniu dostępnych na niej środków, przestaje być aktywna i nie uprawnia do dokonywania dalszych zakupów.
  12. W przypadku, gdy pomimo upływu terminu ważności Karty podarunkowej pozostaną na niej niewykorzystane środki pieniężne, to środki te nie podlegają zwrotowi i nie mogą być przedmiotem jakichkolwiek roszczeń Użytkownika. Użytkownik akceptuje, że środki dostępne na Karcie podarunkowej mogą być tylko i wyłącznie wykorzystywane w okresie ważności Karty.

§ 4. Odstąpienie od umowy sprzedaży karty

  1. Na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 roku, o prawach konsumenta, w przypadku nabycia przez Konsumenta Karty w Sklepie internetowym, Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia wydania Karty.
  2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży Karty należy kierować do Wydawcy – POLEMIKA AGNIESZKA LEŚNIAK z siedzibą w Rawiczu (adres siedziby: ul. 17 Stycznia 43, 63-900 Rawicz).
  3. Oświadczenie o odstąpieniu powinno być złożone zgodnie z Regulaminem Sklepu internetowego: https://polemika.com.pl/regulamin/
  4. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Karty przysługuje wyłącznie Nabywcy.
  5. W przypadku odstąpienia przez Nabywcę od umowy sprzedaży Karty, Nabywca otrzyma zwrot salda Karty. Zwrot środków zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Nabywca użył do zakupu Karty, w terminie 14 dni od daty, w której Nabywca skorzystał z prawa do odstąpienia od umowy.

§ 5. Zwrot i reklamacja produktów nabytych za pomocą karty

  1. Do zwrotu i reklamacji Produktów nabytych za pomocą Karty ma zastosowanie Regulamin Sklepu dostępny na stronie internetowej: www.polemika.com.pl
  2. W przypadku zwrotu produktów nabytych za pomocą Karty, Użytkownik otrzyma od Wydawcy zwrot środków finansowych w postaci doładowania Karty, w wysokości równej wykorzystanym środkom z Karty przy zakupie zwracanego Produktu.

§ 6. Zasady reklamacji

  1. Użytkownik ma prawo zgłosić reklamację w każdym przypadku, gdy występują jakiekolwiek problemy związane z Kartą podarunkową, w szczególności w przypadku nieuzasadnionego obciążenia Karty podarunkowej, wad uniemożliwiających prawidłowe korzystanie z Karty lub uszkodzenia Karty podarunkowej powstałego przed jej zakupem.
  2. Reklamacja może zostać złożona przez Użytkownika za pośrednictwem:
    – poczty tradycyjnej na adres: Polemika Agnieszka Leśniak, ul. 17 Stycznia 43,
    63-900 Rawicz
    – poczty elektronicznej na adres: sklep@polemika.com.pl
  3. Reklamacja powinna zawierać:
    – dane kontaktowe składającego reklamację (imię i nazwisko, adres w tym adres e-mail)
    – opis reklamacji ( data i rodzaj wystąpienia niezgodności Karty z umową)
  4. Wydawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych od jej otrzymania. Użytkownik otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą korespondencji elektronicznej, na podany przez niego adres. W przypadku odrzucenia reklamacji Wydawca powiadomi o tym Użytkownika podając powody tej decyzji.
  5. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Wydawca wyda Użytkownikowi nową Kartę o wartości stanowiącej równowartość środków zgromadzonych na reklamowanej Karcie.
    Termin ważności tej Karty liczony jest od początku zgodnie z § 3 ust. 1 Regulaminu Karty.

§ 7. Postanowienia końcowe

  1. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2020.287. t.j. z dnia 2020.02.21).